ضرورت برگزاری فن‌بازار پوشاک در ایجاد شبکه‌سازی

۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۴ کد : ۵۱۷۹۷ تاپ خبر خبر تصویری
تعداد بازدید:۶۴
رئیس کمیته علمی جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران، گفت: ایده ایجاد فن بازار پوشاک در استان مازندران برای پیاده سازی یک مدل مناسب شبکه‌سازی، اقدامی ضروری است.
ضرورت برگزاری فن‌بازار پوشاک در ایجاد شبکه‌سازی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگای مازندران، دکتر ایمان اکبرتبار، رئیس کمیته علمی جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران، در گفت‌وگو با روابط عمومی این واحد، اظهار کرد: فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است و در اصل فن بازارها نقش واسطه‌ای را در سطوح مختلف برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه کنندگان و متقاضیان را دارد.
وی فن‌بازار را بستری برای دریافت مشاوره برای مراحل انتقال فناوری دانست و تصریح کرد: در فن‌بازارها عرضه‌کنندگان همان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و متقاضیان فناوری، همان صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و حتی دانشگاه‌ها هستند.

اکبرتبار اظهار کرد: با توجه به گسترش روزافزون اهمیت فن بازارها در دنیا به عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری و همینطور عدم وجود تجربه مشابه در داخل استان، ایجاد شبکه کسب و کار، تجاری سازی و بازارسازی و توسعه صنایع خلاق و نوآور یک اقدام ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و زیرساخت‌های موجود استان مازندران؛ دارنده رتبه دوم کشور از نظر تعداد فارغ التحصیلان و رتبه پنجم کشور از نظر تولید پوشاک و از مقاصد جذاب گردشگری کشور است؛ ایده ایجاد فن بازار پوشاک در استان مازندران برای پیاده سازی یک مدل مناسب شبکه‌سازی، اقدامی ضروری است.

دبیر اجرایی صنایع نساجی و پوشاک خانه صنعت استان، با بیان اینکه  بیان کرد: در فن بازار پوشاک، عرضه کنندگان فرصت می یابند تا ایده‌ها و فناوری‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آنها اقدام به بازاریابی کنند، گفت: از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان فناوری نیز تقاضاهای خود را مطرح و قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه ها داشته باشند.

این مدرس دانشگاه، افزود: در حال حاضر، نمایشگاه فن بازار پوشاک استان در هفته پژوهش توسط جهاد دانشگاه و سایر بخش‌های دولتی و خصوصی استان راه‌اندازی شد و تاکنون اقدامات مختلفی مانند راه‌اندازی بانک اطلاعات تولیدکنندگان، شناسایی افراد توانمند  و برگزار ورکشاپ‌ها و مسابقات طراحی لباس در دو بخش زنده و آثار ارسالی را انجام داده و در حال انجام است.

 


نظر شما :