دومین جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران

تعداد بازدید:۱۹۸۸
دومین جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران

مقدمه

رویکردهای خلاقانه به زنجیره ارزش تولید لباس می تواند راهکاری برای رشد و رونق این صنعت در کشور باشد. لذا طرح جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران در نظر دارد ضمن الگو سازی برای توسعه صنایع خلاق با گرایش پوشاک با شناسایی و مشارکت کلیه بازیگران صنعت پوشاک در زمینه های مورد نظر، با توسعه زنجیره ارزش پوشاک در استان جهت افزایش خودباوری فعالین این صنعت و تولیدات نوآورانه با توجه به شاخص های فرهنگی کشور برای توسعه صنعت پوشاک استان و همچنین کشور تاثیرگذار باشد.

کارفرمای این طرح دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران می‌باشد و دبیرخانه این جشنواره در جهاددانشگاهی مازندران می‌باشد.

اهداف

از دیدگاه صنعتی:

  1. ایجاد شبکه کسب وکارهای مرتبط با پوشاک
  2. شناسایی پیشرانهای مرتبط با زنجیره ارزش پوشاک
  3. تعامل با پیشرانهای ملی و صاحب برند جهت توسعه این صنعت
  4. ایجاد شبکه اطلاع رسانی جهت تسهیل در ارتباطات مرتبط با تجارت و تولید مرتبط با پوشاک
  5. ایجاد فن بازار و توانمندسازی تجاری صاحبان مشاغل خرد و خانگی
  6. بازارسازی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی

از دیدگاه فرهنگی:

  1. ارتقاء طراحی و ارزشهای بومی و ملی در هویت و پوشش جامعه ایرانی،
  2. اعتلای هنر صنعت مد و لباس و ارتقای سلیقه و فرهنگ مد ایرانی در جامعه
  3. بسترسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مولفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه مد و لباس و سبک زندگی
  4. ترغیب و تشویق فعالان طراحی و دوخت لباس به ارائه محصولات فاخر و نوآور
  5. الگوسازی رویدادهای نوآوری و تجاری سازی در توسعه صنعت پوشاک

بخش های اجرایی

  1. نمایش محصولات و تولیدات در دو بخش ویژ(نمایش محصولات فاخر) و تولید کنندگان پوشاک
  2. فن بازار پوشاک
  3. مسابقه نوآوری و تولید لباس
  4. مسابقه طراحی لباس
  5. برگزاری کارگاه‌های آموزشی
  6. برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با توسعه زنجیره ارزش پوشاک
  7. برگزاری نشست‌های انتقال تجربه

 مکان رویداد

ساری، کیلومتر 3 جاده ساری به قائمشهر، مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی نیاوران .

بخش نمایشگاهی

شرایط و مقررات کلی

  • شرکت در جشنواره پوشاک براساس بخش‌های مختلف برای طراحان، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و فرهیختگان حوزه مد و لباس با الویت استان آزاد است.
  • تولیدات، طرح‌ها و مدل‌های پوشش می‌بایست ابداعی، ابتکاری و جدید بوده و قابلیت تولید عمده را داشته باشند.
  • تولیدات و طرح های ارایه شده در تمام بخش ها می‌بایست مطابق با موازین اسلامی،فرهنگ و هویت ایرانی باشد.
  • غرفه بندی بر عهده دبیرخانه می‌باشد.
  • با توجه به هدف تجاری‌سازی تولیدات پوشاک و نمایش محصولات فاخر در این جشنواره نحوه فروش بصورت ثبت سفارش می‌باشد و حداقل یک نمونه محصولات باید تا پایان جشنواره در غرفه‌ها قرارداشته باشند. 
  • در صورت نیاز اقدامات لازم برای اندازه گیری مشتریان جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
  • حضور یک نفر از غرفه داران در طول نمایش در غرفه الزامی می‌باشد.
  • در زمان نمایش جشنواره مسئولیت حفظ محصولات بر عهده غرفه داران می‌باشد.
  • معرفی محصولات می‌بایست بر اساس فرم و برچسب جشنواره انجام شود.
  • از هر مدل لباس و تولیدات حداقل یک سایز ارائه شود.
  • جهت نمایش محصولات می‌بایست از رگال یا مانکن استاندارد مورد نظر جشنواره استفاده گردد.
  • ارائه مجوز فعالیت در زمینه پوشاک جهت دریافت غرفه الزامی می‌باشد.
  • دانشجویان و دانش آموزان با هماهنگی دانشگاه و مدرسه محل تحصیل می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند.
  • تامین ملزومات مورد نظر استاندارد جشنواره برعهده غرفه‌داران می‌باشد.
  • در صورت افزایش متقاضیان حداقل تخصیص به هر فعال اقتصادی بصورت یک رگال کامل خواهد بود.

ارزیابی

  • آیین نامه کارگروه مد و لباس کشور، معیار ارزیابی ارائه محصولات و تولیدات در جشنواره می‌باشد.

ثبت نام:

علاقمندان جهت شرکت در بخش نمایشگاهی می توانند فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

هزینه ثبت نام جهت هر مترمربع غرفه در بخش ویژه 100 هزار  تومان و در بخش تولیدات مبلغ 50 هزار تومان می‌باشد.

لینک ثبت‌نام در بخش غرفه ها:

https://survey.porsline.ir/s/x52kzwOy

لینک ثبت نام در بخش مسابقات:

https://survey.porsline.ir/s/940r1XsJ

بخش مسابقه

این بخش با هدف دیدگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح کیفی حوزه طراحی و با الهام از نمادهای هنر اصیل و غنی ایرانی و همچنین کشف استعدادهای نو، را به صورت مسابقه برگزار می‌نماید. طراحان با توجه به بازار هدف و نگاه کاربردی، آثار خود را طراحی و به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌نمایند.

الف) مسابقه زنده تصویرسازی پوشاک

علاقمندان به این بخش می توانند با ثبت نام در مسابقه زنده تصویرسازی پوشاک تا تاریخ 25 آذر 1402 اعلام حضور نمایند.

شرایط و ضوابط شرکت در مسابقه زنده

  1. شرکت‌کنندگان در مسابقه باید تمامی وسایل و تجهیزات مورد نیاز طراحی (مداد، کاغذ، رنگ و…) را به همراه داشته باشند.
  2. هزینه ی ثبت نام در این بخش از مسابقه 50 هزار تومان می‌باشد. (موضوع مسابقه زنده در روز مسابقه اعلام می‌گردد)
  3. شرکت‌کنندگان به هیچ عنوان طرح از پیش طراحی شده را نباید به همراه داشته باشند و کلیه مراحل طراحی باید در محل مسابقه صورت پذیرد. تخلف در این مورد منجر به حذف شرکت‌کننده خواهد شد.
  4. مسابقه طی یک روز برگزار می‌شود و سپس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتایج نهایی مسابقه در پایان روز نمایشگاه در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.(زمان اجرای مسابقه یک هفته قبل از جشنواره اعلام می‌گردد)
  5. به نفرات اول تا سوم نیز جوایز نفیس به همراه لوح مسابقات و گواهینامه معتبر و کلیه شرکت کنندگان هم گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.
  6. ارزیابی آثار توسط اساتید مجرب انجام می‌پذیرد.
  7. مالکیت مادی و معنوی طرح‌‌ها و نمونه‌‌های منتخب، متعلق به دبیرخانه جشنواره خواهد بود و دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار ارائه شده در نمایشگاه‫های مختلف و مواردی همچون پوستر، کتاب، چندرسانه‌‌ای، مجموعه آثار، ویژه‌‌نامه‫‌ها، فضای مجازی و سایر اقلام تبلیغاتی و رسانه‌‫ای بر اساس شرایط ذکر شده در فراخوان استفاده نماید.

ب )شاخص های تخصصی:

1. آثار ارائه شده بر روی کاغذ با قطع A3 و تکنیک آزاد می‌باشد.

2. طراحی لباس بصورت کاربردی، قابل دوخت و اجرا به معنی تولید انبوه و تجاری سازی باشد.

3. طرحها باید متناسب با فرهنگ عمومی و عرف جامعه ایران اسلامی و عناصر و نشانه‌های استان مازندران باشد.

4. داشتن شاخص‌های زیبایی‌شناسی و مباحث تدابیر خطی

5. در نظر گرفتن نگاه حرفه ای به آناتومی پوشش در طراحی لباس

6. خلاقیت ، نوآوری و ابتکار در طرح و تناسب رنگ

7 روانشناسی طرح متناسب با نوع لباس

8. لازم است ضمن تصویرسازی جنسیت لباس طراحی شده، جنسیت پارچه‌های استفاده شده ذکر یا در صورت امکان ضمیمه طرح ارایه شده، گردد.

9. منبع ایده و الهام ذکر شود.

10. ارائه الگوی گسترده لباس (Flat pattern) به همراه اثر الزامیست.

11. طرح‌هایی که با کیف، کفش و به طور کلی ملحقات لباس باشد، امتیاز بیشتری را به خود تخصیص می‌دهد.

12. پیش زمینه (بک‌گراند) و به تصویرکشیدن پالت رنگی لباس نیز سبب امتیاز بیشتر می‌شود.

*طرح‌هایی که خارج از شرایط مذکور باشد، به مرحله داوری راه نمی‌یابد.

*ارتباط طرح با موضوع (کانسپت) کلی جشنواره امتیاز مجزا دارد.

*ارائه شناسنامه طرح شامل تکنیک طراحی، کاربری لباس و جنس پارچه پیشنهادی الزامیست.

*آثار نباید دارای امضای هنری فرد طراح باشد.

*مشخصات طراح شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و آدرس در پشت اثر درج شود.

بخش فن بازار:

فن‌بازار در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان (طراحان، تولیدکنندگان، و فرهیختگان حوزه مد و لباس، تامین کنندگان) و متقاضیان تولیدات فاخر (صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران، سازمانها) خواهد بود. با این تعریف می‌توان گفت فن‌بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات فناوری و نوآوری است.

این بخش با حضور کارخانه‌داران، تولیدکنندگان، برندها، فروشندگان و بنکداران پوشاک و تامین کنندگان مواد اولیه و تجهیزات برگزار خواهد شد.

همچنین در این بخش از سازمانهای دولتی و خصوصی و کلیه فعالان اقتصادی و صنعتی استان دعوت بعمل آمده تا نیازهای پوشاک مشاغل را در این جشنواره تامین نمایند.

همراهی مشاوران و مختصصان کسب و کار در بخش فن بازار جهت هدایت و راهنمایی فعالان پوشاک انجام خواهد شد.

فضایی جهت مذاکرات دو طرفه و عقد قراردادها تعیین شده است.

 بخش نشست‌های تخصصی:

بمنظور توسعه شبکه و زنجیره ارزش پوشاک استان با حضور مدیران دولتی و بخش خصوصی و صاحبنظران مرتبط با صنعت پوشاک نشست‌های تخصصی در کنار این رویداد انجام خواهد شد.

لینک ثبت نام: 

لینک ثبت جهت بخش غرفه ها:

https://survey.porsline.ir/s/x52kzwOy

لینک ثبت جهت بخش مسابقات:

https://survey.porsline.ir/s/940r1XsJ

ارتباط با ما:

آدرس: ساری، بلوار امیر مازندرانی، روبروی بیمارستان امام، جهاددانشگاهی مازندران.
 کدپستی 481751667                شماره تماس:  33353383

همراه:  09051541232 

وب سایت:  mzn.acecr.ac.ir                          

ایمیل:  eshteghalmazjd@gmail.com

text to speech icon

کلیدواژه‌ها: دومین جشنواره و فن بازار مازندران جهاد دانشگاهی مازندران

آخرین ویرایش۱۹ آذر ۱۴۰۲