جشنواره و فن بازار پوشاک مشاغل
بنام خدا
جشنواره و فن بازار پوشاک مشاغل
مقدمه:
پوشاک مشاغل یکی از بازارهای بالقوه پوشاک می باشد که سفارش سازی انبوه دارد که شامل لباس کارگری، لباس اداری، کیف کارگاهی و انواع پوشاک که برای پوشش یکسان در مشاغل و سازمانها مورد استفاده قرار می گیرد. این بخش از بازار پوشاک بصورت کارگاهی و خانگی قابلیت تولید دارد. اما دسترسی بین تولیدکنندگان و متقاضیان بویژه در استان مسئلهای است که در صورت ایجاد یک فضای ارتباطی مناسب می شود فرصتهای اقتصادی و اشتغال را در استان توسعه داد.
چراکه امروزه بخشی از این بازار بالقوه پوشاک استان بدلایل مختلف در خارج از استان در حال تامین می باشد. لذا طرح حاضر در نظر دارد با شناسایی تولیدکنندگان و ایجاد یک شبکهای از تولید کنندگان و همچنین شناسایی متقاضیان کارخانه ای و سازمانی زمینه لازم برای برقراری ارتباطات و سفارشسازی در استان را تسهیل نماید.
هدف:
اهداف اصلی:
-
افزایش سهم تولید کنندگان استان در بازار پوشاک مشاغل
-
شناسایی و ایجاد شبکه همکاران تولیدکننده پوشاک مشاغل در استان
-
دسترسی و تسهیل گری در ارتباط بین عرضه و تقاضای پوشاک مشاغل
-
استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی با الویت زنان سرپرست خانوار در تولید و سفارشی سازی پوشاک مشاغل
-
توسعه زنجیره ارزش پوشاک در استان
اهداف سیاستی:
-
توسعه زیست بوم نوآوری و زنجیره ارزش پوشاک در سطح ملی
-
بازارسازی بر اساس ظرفیتهای منطقهای، ملی و بینالمللی با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی
-
ارتقاء طراحی و ارزشهای بومی و ملی در هویت و پوشش جامعه ایرانی،
-
ایجاد فرصت های شغلی جدید در جامعه
-
اعتلای هنر صنعت مد و لباس و ارتقای سلیقه و فرهنگ مد ایرانی در جامعه
-
بسترسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشانها و مولفههای هویت اسلامی، ایرانی در عرصه مد و لباس و سبک زندگی
-
ترغیب و تشویق فعالان طراحی و دوخت لباس به ارائه محصولات فاخر و نوآور
-
الگوسازی رویدادهای نوآوری و تجاری سازی در توسعه صنعت پوشاک
موضوع:
-
لباس کارگاهی
-
لباس اداری
-
لباس تبلیغاتی
-
کیف و ساک اداری و کارگاهی
-
و انواع پوشاک مرتبط با کار