تشکر ویژه از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جهاددانشگاهی/ لزوم برندسازی در جهاددانشگاهی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندارن، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در چهارمین گردهمایی مدیران حوزه روابط عمومی این نهاد ضمن قدردانی از توجه ویژه مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی در دیدار دو روز گذشته با ائمه جمعه سراسر کشور، بیان کرد: تمام سخنان رهبر معظم انقلاب سنجیده است و خدا را شکر می کنیم که این توفیق را به ما داده تا به راهی برویم و کارهای شایستهای انجام دهیم که مورد لطف ایشان قرار بگیرد. اکنون و پس از عنایت مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی، مسئولیت ما بیشتر و سختتر شده است. در عالیترین سطح از اعتبار میان مسئولان، جهاددانشگاهی جایگاه ویژهای دارد و ما باید از این فرصت و اعتمادی که به این نهاد وجود دارد، استفاده کنیم.
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: در دیداری که در آبان ماه سال گذشته خدمت رهبر بودیم تلاش خوبی انجام شد تا تلاش های جهاددانشگاهی به شکل مطلوب بیان و مورد توجه ایشان قرار بگیرد و رهبر انقلاب از ما خواستند لیست فناوری های این نهاد را ارایه دهیم.
وی تصریح کرد: تلاش ما در دفتر مرکزی این است که طرحهای هدفمند به ثمر برسد و توقعات رهبری را برآورده کنیم. در این میان روابط عمومی نقش اساسی در برقراری ارتباط مناسب میان درون و بیرون سازمان دارد، همچنین این حوزه نقش مناسبی در ایجاد فضایی خوب میان اعضای درون سازمان دارد. اعضای روابط عمومی، همواره مشاوری امین برای روسا و پرسنل واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی هستند.
دکتر طیبی با بیان این که روابط عمومی هم علم و هم هنر است، افزود: از دید بنده رسالت اصلی جهاددانشگاهی الگوسازی توان کشور در رسیدن به پیشرفت و نهایتا ایجاد خودباوری در نسل جوان و شکوفا شدن استعدادها است. وظیفه معاونت ها در این عرصه، برنامهریزی برای اهداف و کار ستاد هم اجرای مناسب این برنامه ها و اهداف جهاددانشگاهی است و کار روابط عمومیها پس از تحقق اهداف آغاز میشود و آن حوزه اطلاع رسانی و خبررسانی است.
وی افزود: ارتباط خوب با رسانهها، خبرنگارها، صداوسیما، چاپ کاتالوگ و بروشور و مستند کردن توانمندیها و برندسازی و رسیدگی به وبسایتها از دیگر وظایف محوله بر دوش روابط عمومیهای این نهاد است. ارتباط خوب با رسانههای خبری جهاددانشگاهی مهم است، مطلوب است رسانههای ما به خوبی دستاوردهای این نهاد را به نمایش بگذارند.
وی گفت: انتظار دیگر از روابط عمومی، اطلاع رسانی درباره توانمندیهای واحدهای سازمانی است. یکی از بحثهای ما در جهاددانشگاهی این است که حتی اگر نتوانیم در یک استان، فعالیت جدی و شاخص داشته باشیم، دستاوردهای خوب دیگر واحدهای استانی را مورد توجه قرار دهیم و آنها را اطلاعرسانی کنیم.
رییس جهاددانشگاهی همچنین خطاب به مدیران و معاونان بیان کرد: خوب است که به صورت دورهای از ظرفیتهای خبرگزاریهای ایکنا، ایسنا و سیناپرس استفاده کنید و مصاحبهها و صحبتهای دورهای و هدف دار با این رسانهها انجام دهید، این باید جزو برنامههای واحدهای روابط عمومی جهاددانشگاهی باشد.
وی افزود: این روزها، تخریبهای رسانهای علیه نهادها و شخصیتهای علمی زیاد شده است، این فضاها باید به خوبی رصد شوند و اطلاعرسانی صحیحی انجام شود. در این راستا افزایش سواد رسانهای سازوکار مناسب و موثری است.
دکتر طیبی همچنین گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که با خواست جمعی از اعضای خود آن راهاندازی شده است. با این حال، نظام اجرایی کشور علیرغم اینکه هر سال میبیند ما بر فعالیت دانش بنیان تاکید داریم، اما این نهاد هنوز نتوانسته جایگاه خوب و قدرت مانوری برای افزایش و تامین منابع درآمدی خود داشته باشد. خود ما در حال تلاش برای تثبیت جایگاه جهاددانشگاهی و اثبات توانمندی جهاددانشگاهی به مسوولان و مدیران عالیرتبه کشور هستیم.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، گفت: ما خود را به صورت کامل در متن بیانیه میبینیم و قریب به ۳۰ سال به صورت حرفهای در حوزه علم و فناوری ورود کردهایم. معتقدیم یکی از روشهای تحقق بیانیه گام دوم، استفاده از دستاوردهای جهاددانشگاهی است.
دکتر طیبی در پایان افزود: اشتراک و انتقال تجربههای موفق در حوزه اطلاعرسانی، راهکار خوبی برای پیشرفت روند کار واحدهای روابط عمومی این نهاد است. همچنین افکارسنجی در هدایت مدیران سازمانی واحدها، راهکار موثر دیگری است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. پاسخگویی ذرست به مخاطبان درونی و بیرونی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا افراد بتوانند حرف های خود را با مدیران درمیان گذاشته و پاسخ را دریافت کنند.
نظر شما :