ضرورت برگزاری فنبازار پوشاک در ایجاد شبکهسازی
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگای مازندران، دکتر ایمان اکبرتبار، رئیس کمیته علمی جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران، در گفتوگو با روابط عمومی این واحد، اظهار کرد: فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است و در اصل فن بازارها نقش واسطهای را در سطوح مختلف برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه کنندگان و متقاضیان را دارد.
وی فنبازار را بستری برای دریافت مشاوره برای مراحل انتقال فناوری دانست و تصریح کرد: در فنبازارها عرضهکنندگان همان دانشگاهها، پژوهشگاهها، موسسات و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و متقاضیان فناوری، همان صنایع بزرگ، بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط، کارآفرینان، سرمایهگذاران و حتی دانشگاهها هستند.
اکبرتبار اظهار کرد: با توجه به گسترش روزافزون اهمیت فن بازارها در دنیا به عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری و همینطور عدم وجود تجربه مشابه در داخل استان، ایجاد شبکه کسب و کار، تجاری سازی و بازارسازی و توسعه صنایع خلاق و نوآور یک اقدام ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط و زیرساختهای موجود استان مازندران؛ دارنده رتبه دوم کشور از نظر تعداد فارغ التحصیلان و رتبه پنجم کشور از نظر تولید پوشاک و از مقاصد جذاب گردشگری کشور است؛ ایده ایجاد فن بازار پوشاک در استان مازندران برای پیاده سازی یک مدل مناسب شبکهسازی، اقدامی ضروری است.
دبیر اجرایی صنایع نساجی و پوشاک خانه صنعت استان، با بیان اینکه بیان کرد: در فن بازار پوشاک، عرضه کنندگان فرصت می یابند تا ایدهها و فناوریهای خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آنها اقدام به بازاریابی کنند، گفت: از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان فناوری نیز تقاضاهای خود را مطرح و قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه ها داشته باشند.
این مدرس دانشگاه، افزود: در حال حاضر، نمایشگاه فن بازار پوشاک استان در هفته پژوهش توسط جهاد دانشگاه و سایر بخشهای دولتی و خصوصی استان راهاندازی شد و تاکنون اقدامات مختلفی مانند راهاندازی بانک اطلاعات تولیدکنندگان، شناسایی افراد توانمند و برگزار ورکشاپها و مسابقات طراحی لباس در دو بخش زنده و آثار ارسالی را انجام داده و در حال انجام است.
نظر شما :