تدوین سند جامع توسعه بازار مشاغل خانگی در مازندران

۰۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۴ کد : ۴۶۶۷۵ خبر تصویری پژوهشی
تعداد بازدید:۱۴۸
مدیرتجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی مازندران از تدوین سند جامع توسعه بازار مشاعل خانگی در استان خبر داد و گفت: این سند با همکاری و کمک استانداری و دستگاه های مربوطه در مرحله تدوین است تا به عنوان سند بالادستی و راهبردی در حوزه حمایت از فروش مشاغل خانگی در استان باشد.
تدوین سند جامع توسعه بازار مشاغل خانگی در مازندران

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، رمضان مهدیزاده در گفت و گو با روابطعمومی این واحد ضمن اشاره به اینکه نهاد جهاد دانشگاهی مدیر طرح مشاغل خانگی برای وزارت کار در سطح کشور شد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این راستا ماموریت یافت تا ۲۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی را در سطح استان شناسایی کند.

وی افزود: هدف اصلی این طرح توانمندسازی، شناسایی، شبکه سازی و اتصال به بازار پایدار مشاغل خانگی است.

این مقام مسئول یادآور شد: تحقیقاتی که براساس مزیت های شغلی هر منطقه انجام شد اولویت مشاغل خانگی مازندران را در بخش های پوشاک، صنایع دستی، صنایع غذایی، محصولات زراعی و فرش تقسیم بندی کرد.

مهدیزاده ادامه داد: بر اساس این اولویت فراخوان انجام گرفت و متقاضیان بعد از غربالگری و آموزش های تکمیلی استعدادسنجی شدند، در سه فاز این فرایند انجام شد که در حال حاضر در مرحله اتصال متقاضیان به بازار هستیم.

وی برندسازی کسب و کارها، حمایت در سایت های فروش، وصل شدن متقاضیان به تولیدکنندگان بزرگ که تولید انبوه دارند و تمام اقداماتی که سبب پایدارسازی مشاغل می شود را از محورهای این طرح برشمرد و با اشاره به شبکه سازی پوشاک که از ظرفیت های مهم استان بوده وتاکنون به آن توجه نشده است تصریح کرد: در این راستا درصدد تدوین برنامه جامع در خصوص توسعه بازار مشاغل خرد و خانگی به کمک استانداری و دستگاه های مربوطه هستیم تا به عنوان سند بالادستی و راهبردی در حوزه حمایت از فروش مشاغل خانگی باشد.

مدیر تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی مازندران یادآور شد: حوزه پوشاک را به عنوان اولویت برنامه خود در قالب زیست بوم نوآوری شبکه پوشاک در استان پیگیر هستیم و در این راستا یک پیشران را انتخاب و با همکاری دستگاه های مربوطه جهت پیاده سازی در نظر گرفتیم.

مهدیزاده گفت: برای تمامی مشاغل خانگی که مشکل فروش و بازار داشتند حضور نمایشگاهی را به عنوان راهکار عمومی در نظر گرفتیم که برنامه جامع آن به اداره کار استان ارائه شد تا بعد از تصویب در کارگروه اشتغال فرایند اجرایی را طی کند.

وی همچنین فروش در فضای مجازی را از دیگر راهکارهای عمومی برای مشاغل خرد برشمرد و گفت: با همکاری یک تسهیلگر سعی داریم برنامه هماهنگی را در حوزه مجازی و الکترونیکی در زمینه توسعه فروش فراهم کنیم.

کلیدواژه‌ها: اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی مازندران


نظر شما :