برگزاری نشست ستاد رسانهای کرونا در جهاد دانشگاهی مازندران
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، دومین نشست هماندیشی ستاد رسانهای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا با محوریت خبرگزاری ایکنا و ایسنا در جهاددانشگاهی مازندران برگزار شد.
در این نشست علی پاداشی، مدیر رسانه و هنر جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: این نهاد قصد دارد با فعال کردن این ستاد، ظرفیتهای رسانهای استان را برای رویارویی با اثرات مخرب اخبار کذب و ناروا، فرا بخواند.
وی افزود: با تأکید عبدالهیان، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، خبرگزاری ایکنا و ایسنا مأموریت یافت تا در این برهه از زمان به صورت ویژه به انعکاس اخبار موثق در حوزه سلامت بپردازد و در گذر از این بحران همیار و همدل مردم باشد.
سردبیر ایکنا مازندران، تصریح کرد: تمام ظرفیت ایکنا و ایسنا برای انتشار آثار در زمینه کرونا اعم از خبر، فیلم، اینفوگرافیک، طرح و مستند و ... بهکارگیری خواهد شد.
در ادامه سعید علیزاده، کارشناس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه، خبرگزاری ایکنا، ایسنا و سینا پرس جهاد دانشگاهی، اقتدار رسانهای کشور است، اظهار کرد: روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران با تمام امکانات خود در کمک به ستاد رسانهای کرونای جهاد دانشگاهی همکاری لازم را خواهد داشت.
در ابتدای این نشست ابراهیم زنگنه عضو فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اهمیت رسانه در ایجاد آرامش در جامعه، گفت: این نشست با هدف ارسال اخبار پیشگیرانه و آموزشی و نیز ایجاد نشاط و امیدبخشی در جامعه برگزار شد.
وی افزود: فعالیت در این ستاد برای همه کسانی که بخواهند به جامعه در این شرایط کمک کنند تا مردم با آرامش و آسیب کمتری این بحران را پشت سر بگذارند باز است.
وفائی نژاد از پیشکسوتان رسانه در این نشست گفت: پیامهای تخریبی و ایجاد فضای یاس و ارائه اخبار کذب در جامعه توسط رسانهها و شبکههای معاند افزایش یافته، لازم است در این باره به اخبار امیدبخش، اطلاع رسانی شفاف و صادقانه و واقعبینانه بیشتر بپردازیم.
وی افزود: باید رسانه از هرگونه افراط و تفریط، مخفیکاری پرهیز کنند و مسائل را صادقانه بامردم درمیان بگذارند.
رکنی از دیگر پیشکسوتان فعال رسانه در مازندران نیز با تاکید بر اینکه نیاز به یک مرجع قانونی و صحیح برای درستیابی به اطلاعات موثق داریم، گفت: رسانهها در بحث کرونا از بحرانزایی پرهیز و با حساسیت بیشتری به انعکاس اخبار همت کنند.
در این نشست دیگر فعالان رسانه هر کدام از شرکتکنندگان به نکاتی همچون؛ محدودیت زمان، لزوم اخذ گزارش از بهبودیافتگان، لزوم خودداری از بازارسال اخبار منفی، توجه به موضوعات آموزشی، تهیه اثر با هدف کاهش استرس و ترس، اشاره کردند.
لازم به ذکر است در این نشست، شرکتکنندگان بر انعکاس خبر کمپین 14 روز در خانه بمان تاکید کردند.
نظر شما :